Tıbbi Malzeme Reçetesi Karşılarken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar

SGK ile yapılan görüşmede tıbbi malzeme reçete karşılama ve fatura işlemlerinde en sık yapılan eksiklik ve hatalar aşağıdaki gibi sıralanmıştır.

1- Reçeteler 5 işgünü içerisinde Medula Sistemi’ne kaydedilmelidir.

2- Raporlarda icd-10 kodu, başhekimlik mühür ve imzası mutlaka olmalıdır.

3- Hasta alt bezi raporlarında primer teşhis ile birlikte mesane veya rektum kontrolü olmadığı da belirtilmelidir. Üriner inkontinans, idrar ve gaita inkontinansı,  bel ağrısı, dekubitus ülseri primer teşhis olarak kabul edilmemektedir. Primer teşhis listesi için tıklayınız (01.06.2019)

4- Hasta alt bezlerinde barkod yapıştırılma zorunluluğu yoktur. Ancak reçete arkasına barkod yazılması (barkodlar reçete arkasına yapıştırılmış olsa da) zorunludur. Karekod var ise bezin ismi ve karekod kesilmelidir. Hasta alt bezi dışındaki diğer tıbbi malzemelerde barkod kesilip reçete ekine eklenmelidir.

5- Hasta bezi raporlarının bazıları Kurum tarafından Medula Sistemi'ne kaydedilmiştir. Ancak kayıt sırasında oluşan teknik hatadan dolayı 3 hekimli sağlık kurulu raporları tek hekimli rapor olarak kaydedilebilmiştir. Bu şekilde hatalı kaydedilen raporlar bitim süresine kadar geçerli olacaktır.

6- Hasta alt bezi, kolostomi torbası gibi rapor takipli malzeme rapor fotokopilerine aslı gibidir onayı Sözleşmenin 4.2.2. maddesine göre reçeteyi düzenleyen hekim veya raporu düzenleyen hastane başhekimliği tarafından yapılmalıdır. Eczacı tarafından aslı gibidir onayı yapılması sözleşmeye aykırı olmasından dolayı iade nedeni olmaktadır.

7- Hasta alt bezleri raporları Sisteme rapor takipli olarak giriş yapılmalıdır. Girişte Kullanım periyodu isteyen malzemeler Rapor takipli, Kullanım yeri isteyen malzemeler miyat takipli olarak giriş yapılmalıdır.

8- Diyaliz sarf malzemelerinde malzeme raporu çıktısı “aslı gibidir” onaylı olmalıdır.

9- Karşılanacak tıbbi malzemenin mutlaka ÜTS’den bayiliğinin olması gerekmektedir. Firmanın yeni ürünleri varsa reçetesi karşılanmadan önce tıbbi cihaz durumu linkinden bayilik kontrolü yapılmalıdır.

10- Medula şahıs kayıt ekranlarında bulunan reçete iade butonundan tarih aralığı girilerek günlük olarak reçete iade ve kesinti yapılan reçetelerinizi kontrol edebilir ve bunlarla ilgili gerekli işlemleri ve geri dönüşleri yapabilirsiniz. Süre açısından hak kaybına uğranmaması için iade ve kesintilerle ilgili mevzuatın incelemeniz önemle rica olunur.

11- SGK’ya gönderilen tüm icmal, fatura listesi, taahhütname listesi ve her türlü belgede eczacı imza ve kaşesinin mutlaka bulunması gerekmektedir.

12- SUT; çocuk tanımı olarak 18 yaş altını kabul etmektedir. Bu sebeple 18 yaş altı hastalara verilen hasta alt bezleri A10118 kodu ile Çocuk Bezi olarak fatura edilmelidir.

13- Reçete Düzenlenme Tarihinin Ve Teslim Tarihinin, Hasta T.C. Numarasının Hatalı Girilmesi Hastanın hak kaybına neden olmaktadır. Bu gibi durumlarda reçete iptal edilerek hastaya hakları iade edilir. Ancak merkeze reçete bedeli ödenmez. Ek Sözleşme 4 Md. İ bendine göre kesinti nedenidir.

14- Reçeteler Aşağıdaki Sıraya Göre Hazırlanıp Teslim Edilecektir. (En Üstten En Alta Doğru)

  • Reçete Çıktısı
  • Reçete
  • Rapor (Reçeteyi Yazan Dr. Tarafından veya raporu düzenleyen hastane başhekimliği tarafından Aslı Gibidir Onayı Yapılmış)
  • Ubb çıktısı ( tıbbi cihaz durumu çıktısı, tıbbi cihaz bilgileri, tıbbi cihaz bayilik çıktıları), Var İse Etiket Ve Barkotlar

15- Nebülizatör raporları karşılarken dikkat edilmesi gereken noktalar için tıklayınız

16- Karşılanan tıbbi Malzeme reçetelerinin dönem sonlandırma ve faturalandırma ekranı yine tıbbi malzeme reçetelerinin girildiği ekrandır. ( https://medsahis.sgk.gov.tr/sahis/pages/login.jsp ) Bu ekranda kullanıcı adı bölümüne T.C. kimlik numarası, parola bölümüne de Oda'mızda imza karşılığı alınan şifre yazılarak fatura sonlandırma bölümüne ulaşılacaktır.

17- Fatura düzenleme:

18- Tıbbi malzeme faturalarının ay sonunda veya takip ayın 7'sine kadar kesilmesi gerekmektedir.Adli Vaka, İş Kazası,Trafik Kazası,Yurtdışı Ve Yupass Numaralı Reçetelerin Faturaları Ayrı Kesilmelidir. Faturası kesilen reçete ve ekli belgeler bekletilerek birkaç aylık toplu olarak Kurum'a teslim edilebilir.

19- Reçetede bulunması gereken bilgiler eksiksiz olmalıdır.

· Reçeteyi düzenleyen sağlık hizmeti sunucusunun adı ve/veya medula tesis kodu
· Hasta adı soyadı, T.C. kimlik numarası
· Reçete tanzim tarihi
· Teşhis ve/veya icd-10 kodu
· Medula takip numarası veya protokol numarası
· Hekimin kaşesi ve ıslak imzası
· Malzeme adı, taraf bilgisi olan malzemelerde, vücudun hangi tarafında (sağ/sol) kullanıldığı bilgisi,
· Malzemenin adedi
 
12- Reçetenin arka yüzüne aşağıdaki bilgiler eksiksiz alınmalıdır. Bu bilgiler kaşe ile de reçete arkasına basılabilir. (Reçete arkasına alınan bilgilerde eksiklik olması durumunda Kurum tarafından iade işlemi yapılır ve eczaneden "hasta işlem formu" talep edilir.)

 
· Taraf bilgisi olan malzemelerde vücudun hangi tarafında kullanıldığına dair bilgi,
· Malzemenin SUT eki listesinde yer alan kodu
· Malzemeleri alan kişinin adı, soyadı ve T.C. kimlik numarası
· Malzemelerin kupürü varsa etiket/barkod bilgileri
· Müracaat ve teslim tarihi, telefon numarası ve/veya adresi
· Teslim aldığına ilişkin ibare ve imza
 

20- Bayilik istenen ürünlerde (hasta alt bezlerinde istenmemektedir) bayilik belgesi reçete arkasına ilave edilmelidir. Bayilik tarihi, reçete tarihi veya başvuru tarihi ile uyumlu olmalıdır. ( Bayilik tarihi teslim tarihinden önce olmalıdır.)

21- Sisteme kayıtlı olan raporlarda yapılacak düzeltmeler için (doz, TC kimlik vb) SGK Tıbbi Malzeme birimi ile görüşülmesi gerekmektedir.

22- Eczanelerden tıbbi malzeme temini sözleşmesi için tıklayınız. (Sözleşme formu Oda'mızdan temin edilecektir.) 

23- Tıbbi malzeme kılavuzu için tıklayınız 

24- Medikal Malzemelerin Medula Sistemi'ne nasıl işleneceğini gösteren Oda'mızın yaptığı çalışma için tıklayınız 

25- Tıbbi malzeme listesi ve malzemelerin ödeme koşullarını gösteren çalışma için tıklayınız.

26- Fresenius Ecza Deposuna ait Periton Diyaliz Tedavisinde Ayaktan Tedavi Kapsamında Kullanılan Tıbbi Sarf Malzemeleri İçin ÜTS Bayilik Başvuru Kılavuzu ve Ürün Listesi için tıklayınız 

27- Eczacıbaşı-Baxter'e ait Diyaliz solüsyonunun Mini Kapak ve Setleri için ÜTS'den bayilik başvurusu sadece aşağıdaki ürünlere yapılmalıdır. Bayilik için bitiş tarihi olarak 31/12/2020 tarihini girilebilir. Liste için tıklayınız

28- Medikal Malzeme Temini Sözleşme ekinde istenecek evraklar

1- Sözleşme Talep Dilekçesi (Çıktı alınıp doldurulacak)-  Form için tıklayınız

2- Eczane mesul müdürünün Noter onaylı İmza sirküsü

3- Eczane mesul müdürünün Noter onaylı kimlik fotokopisi

4- Eczane mesul müdürünün belgesi (Eczane mesul müdürü varsa) (İl Sağlık Md. Tarafından düzenlenmiş)

5- Noter veya İl Sağlık Md. onaylı eczane ruhsat fotokopisi

6- Eczane mesul müdürünün adli sicil kaydı belgesi

7- Sözleşme formu Oda'mızdan temin edilecek.


05 Kasım 2018     Okunma Sayısı : 5612